İtilaf Devletlerinin İstanbul'da İşgal Yönetimi
| Yazar | : | Abdurrahman Bozkurt |
| İsbn | : | 9789751629036 |
| Yayın Tarihi | : | 2014 |
| Dil | : | Türkçe |
| Sayfa Sayısı | : | 1012 |
| Ölçü | : | 16 x 24 cm |
| Yayınevi | : | Atatürk Araştırma Merkezi |
II. Meşrutiyetten sonraki dönemde İttihat ve Terakki Cemiyeti, hükümet ve Meclis-i Âyan’daki ağırlığını da arttırdı. Artık saltanat, Kanûn-ı Esâsi’de sınırlandırılmış yetkileriyle donatılmış bir onay makamı haline gelmişti. İşte Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşına böyle bir yönetim mekanizması ile katılmıştı. Takdir edileceği üzere savaşın sonunda alınan yenilgiye paralel olarak hem İttihat Terakki iktidarı hem de kurulan rejim tehlikeye girdi. Savaşın İttifak Devletleri aleyhine sonuçlanacağının anlaşılması üzerine muhalifler sahneye çıkarken İttihat ve Terakki Cemiyetinin yönetim üzerindeki nüfuzu azaldı. Bu sıralarda vefat eden Padişah V. Mehmed Reşad’ın yerine VI. Mehmed Vahdettin geçti. Vahdettin tahta çıktığında eski gücünü ve etkisini kaybetmiş olan İttihat ve Terakki Cemiyeti ile karşı karşıya kaldı. Yenilginin kaçınılmaz hale gelmesi üzerine Talat Paşa Hükümeti iktidardan çekilirken (8 Ekim 1918), Ahmed İzzet Paşa yeni hükümeti kurdu (14 Ekim 1918). Zamansız Padişah ve hükümet değişiklikleri Osmanlı yönetiminde sıkıntılara neden oluyordu.