Türk Sinemasında İstanbul

Yazar : Agah Özgüç
İsbn : 9786056172205
Dil : Türkçe
Sayfa Sayısı : 358
Ölçü : 16 x 24 cm
Yayınevi : Horizon Internationl

Yönetmen, figüran kadına: - Gel deyince kapıyı açıp içeri gireceksin, anladın mı? Kadın, kapının arkasına geçip bekler. Yönetmen, önce kameramana dönüp komutunu verir: - Mo... mo... motör!... Sonra da kadına: - Gel! ... Kadın nedense, bir türlü kapıyı açıp içeri giremez. Yönetmen bozulur. Dördüncü tekrarda bu kez bozulan kadındır. Dayanamaz içeri girip yönetmene bağırır: - Ulan, herkesin içinde motor diye, beni neden reklam ediyorsun. Bir film setindeyiz. Çekimin yapıldığı yer gerçek bir genelev mekânı, rica-minnet kamera karşısına çıkarılan figüran da, genelevde çalışan kadınlardan. İlk kez kamera karşısına geçen kadıncağız profesyonel bir figüran değil ki. Ne bilsin, çekimi yapılacak her sahnenin 'motor' komutuyla açıldığını ve kamera denen alıcı aygıtın görüntüye girdiğini... 'Stop' denince de çekimin bittiğini, çekimi durdurmak için verilen bir 'bitiş işareti' olduğunu nereden bilsin. İşte kamera arkaları, sinema salonlarının perdesinde izlediğiniz görüntülerin dışında kalan ve sizin asla göremediğiniz marjinal dünyaları oluştururlar. Emektar kameralarıyla, çilekeş set işçileriyle, spot lambalarıyla, yaldızlı reflektörleriyle, prodüksiyon amirleriyle, asistanlarıyla, makyajcılarıyla, dekorcularıyla, suflörleriyle ve hele o ilginç yönetmen tipleriyle... Yönetmen vardır Ertem Eğilmez gibi, film setlerinde serttir, otoriterdir. Kanun tanımaz, Azrail kesilir...
******Agah Özgüç