Yazar | : | Cemil Sena |
Yayın Tarihi | : | 1932 |
Dil | : | Türkçe |
Sayfa Sayısı | : | 394 |
Ölçü | : | 15 x 21,5 cm |
Yayınevi | : | Kanaat Kütüphanesi |
Hususi tedris usullerine tahsis ettiğim bu ciltte, umumi tedris usullerine tahsis ettiğimiz cilt gibi 1927-1928 senesi şehir ve köy kursları münasebetiyle İstanbul Erkek Muallim mektebinde vermiş olduğum dersleri teşkil etmektedir. Bilhassa mesleğe muallim mektepleri haricinden yeni atılmış genç mürebbilerle muallimler için nihayet bir " usul muhtırası' olan bu eser tedris usullerinin en son telakkilerinden mülhem olmuştur. Bununla beraber, muhteviyatı ilkmektep muallimleri için büsbütün yabancı değildir. Zira bunlar öteden beri birçok mecmua ve risalelerle neşredilmiş, konferans veya ders halinde takrir olunmuş olan muhtelif tedris meselelerini teşkil etmektedir. Mamafih şahsi tetkikatının ve hususi tecrübelerinin de esasen terbiyecilerimiz tarafından tamim edilmekte olan fikirleri nakzedecek mahiyette olmadığını da itiraf edebilirim.
Burada büyük terbiyecilerimizden hocam müderris İsmail Hakkı, muhterem İhsan ve müderris Ali Haydar B. Efendilerin eser ve fikirlerinden pek fazla istifade ettiğimi ve bilhassa bu neviden toplu bir eserin neşri hususundaki amilleri ihzar hususunda İstanbul Erkek Muallim mektebi müdürü Mahmut B. Efendinin gösterdiği lütuf karlığa da ayrıca minnettar olduğumu yazmalıyım
Bu eserde, gelişi güzel bir numara veya paragraf altında telhis edilmiş olan vesayayı kitabın hacmini fazla arttırmamak için tafsil etmeye, izah ve teşrihe lüzum görmedim. Zira gayesi nihayet bir rehber olmak ve tedris meselelerini toplu olarak genç mua11imlere göstermekten ibaret olan bu kitap, muhteviyatından büsbütün haberi olmayan bir zümreye hitap edecek değildir.
Toplu tedris sistemine nazaran her dersin münferiden usullerini ayırmak doğru olmamakla beraber ben burada doğru olmadığını bildiğim tarzı takip ettim. Fakat dersler arasındaki rabıtayı kaybetmemeye çalıştım. Esasen muallimlerin elinde bulunan gerek müfredat programı ve gerek irtibat cetveli kâfi miktarda bu irtibatın mahiyet ve şeklini tespit etmiş olduğundan bu klasik şeklin kitap için bir nakisa teşkil etmeyeceğine inanıyorum.