İlhan Mimaroğlu

İlhan Mimaroğlu 1926 yılında İstanbul'da doğdu. Galatasaray Lisesi ve Ankara Hukuk Fakültesi'ni bitirmekle birlikte çalışmalarını tümüyle müziğe yöneltti. 1945'ten başlayarak müzik eleştirmenliği ve radyo programcılığı alanlarındaki uğraşlarının yanı sıra besteciliğini de geliştirerek, 1955 yılında Rockefeller Vakfı'nın çağrılısı olarak New York Columbia Üniversitesi'nde Paul Henry Lang'la müzikoloji ve Douglas Moore'la bestecilik alanlarında çalıştı. 1959'da New York'a sürekli olarak yerleşen Mimaroğlu, elektronik müzik alanında kendi çizdiği bir akademik program izledi. Özellikle Vladimir Ussachevsky'nin, ve bir süre Edgard Varèse ve Stefan Wolpe gibi seçkin bestecilerin öğrencisi oldu. Elektronik müzik alanındaki yapıtlarının çoğunu Columbia-Princeton Elektronik Müzik Merkezi stüdyolarında gerçekleştiren Mimaroğlu, Columbia Üniversitesi Müzik Eğitim Fakültesi'nde ilk elektronik müzik derslerini başlattı. 1971 yılında Guggenheim Fellowship'le ödüllendirildi. 1970'ler boyunca yedi yıl süreyle New York'un WBAI radyo istasyonundaki politik ve toplumsal konulara ağırlık verdiği elektronik müzik programları yaptı. Geleneksel seslendirme müziği yapıtlarının yanında elektronik yapıtlarının çoğunun plakları yayınlandı ve bunlar dış basında övgüler kazandı. İlhan Mimaroğlu 18 Temmuz 2012'de vefat etti.

Bibliyografya

Caz Sanatı (1958), Çağdaş Besteci (1961), Musiki Tarihi (1961), Günsüz Günce Müziğin Çevresinden Esintiler (1989), Elektronik Müzik (1991), Ertesi Günce (1994), Karşı Köşe (1996), Yokistan Tasarısı (1997), Müzik Tarihi (1999), Geldim Gördüm Geçtim Gittim Bir Özgeçmiş (2001), New York Kapı Dışı Sanatı (2002), Other Words (2003), Sinema Köşelerinde (2007)